Diensten
Employer Branding
Employer Branding en Recruitment hand in hand.
Veel bedrijven zijn heel goed in het promoten van hun producten en of diensten en hebben veelal een marketingafdeling die zich hier mee bezig houdt. De naamsbekendheid die hiermee wordt opgebouwd geeft ons vertrouwen in de aankoop of mogelijke aankoop in de toekomst. Door de herhaling en het adverteren via de juiste media, wordt dit opgeslagen in ons onderbewustzijn (neuro marketing). Op het moment dat wij opzoek zijn naar een product of dienst en hiermee in aanraking komen, versterkt dat ons bewustzijn en vergroot de aankoopmogelijkheid.
De vertaling naar de arbeidsmarkt is Employer Branding.
Het onder de aandacht brengen van het werkgeversmerk bij je eigen werknemers en toekomstige werknemers. Met als belangrijkste doel het opbouwen van een goed imago als werkgever hetgeen de aantrekkelijk vergroot, trots te zijn waar je werkt en de interesse wekt van de toekomstige medewerker.
Employer branding vraagt om een strategisch marketing plan dat aansluit bij HR en Recruitment beleid. Wat wil ik uitstralen, waar zijn wij trots op, waarom is het zo leuk om te werken bij ons etc. Dit is niet iets wat je zomaar doet. Dit vraagt om commitment voor een langere termijn omdat het enorm veel oplevert. Employer Branding is een verlengstuk op de werkwijze binnen HR & Recruitment.
Het verhaal kunnen vertellen over de werkgever achter de schermen, creëert diepgang, transparantie, vertrouwen en natuurlijke nieuwsgierigheid. Een onderscheidende methode binnen een concurrerend speelveld aan vergelijkbare vacatures in jouw regio en een herkenbaarheid naar de toekomst, om aan te blijven werken. Het is een belangrijk instrument om collega’s en kandidaten te binden te boeien te laten kiezen voor jouw organisatie.
Employer Branding dient als versterking (hefboom) van Recruitment omdat:
- Talent weet jou te vinden! Je trekt meer gekwalificeerde kandidaten aan met de juiste drive;
- Werknemers worden ambassadeurs wat goed is voor positieve mond tot mond reclame;
- Employer Branding is een ongoing proces dat het onboarding proces kwalitatief beter maakt;
- Trotse en tevreden medewerkers resulteren in een betere output en minder ziekteverzuim;
- Employer Branding resulteert in een kortere wervingsperiode door de groei in naamsbekendheid op de arbeidsmarkt.